Blogger tarafından desteklenmektedir.
RSS

GÜN SOFRAM VE ÇİLEKLİ RULO PASTAM




Herkese merhabalar arkadaşlar.Başlıktanda anlaşıldığı üzere geçen gün komşu günü bendeydi.Yalnız geçen komşu günü masama göre daha az çeşit yaptım çünkü üç çeşidi aşmama kuralı koyuldu.Bende mecburen bu kurala uydum.Bugün sizlerle ilk olarak elticime verdiğim sözün üzerine burdanda ona selam olsun.Soframın baş köşesinde olan pastamı paylaşmak istedim.Umarım beğenirsiniz.Komşularım ve biz çok beğendik.Daha sonraki günlerde sofrada bulunan buzluk böreği ve domates çanağında( benim usulümce) rus salatasını paylaşacam.Şimdiden afiyet olsun....




MALZEMELER:

PANDİSPANYASI İÇİN:

4 yumurta
4 kahve fincanı tozşeker
4 kahve fincanı un
yarım paket kabartmatozu
1 kg çilek

KREMASI İÇİN:

5 su bardağı süt
3 çorba kaşığı un
4 çorba kaşığı tozşeker
2 yumurta
1 kutu çırpılmış kremşanti






YAPILIŞI:

İlk olarak 1 kutu kremşantiyi 2 su bardağı sütle çırpıp,buzdolabında soğutun.İkinci olarak kalan diğer krema malzemelerini bir tencereye koyup,devamlı karıştırarak göz göz olana kadar pişirip,soğumaya bırakın.Pandispanyayı yapmaya başlayın.İlk olarak yumartaları şekerle iyice çırpın.Un ve kabartmatozunu ilave edin.2 dakika kadar daha çırpın.Yağlı pişirme kağıdı koyduğunuz, fırın tepsisine çırtığınız pandispanya hamurunu dökün.Önceden ısıtılmış 175 dreceli fırında kızarana kadar  pişirin.Pandispanyanız pişerken çileklerinizi yıkayıp,yuvarlak yuvarlak kesin.Pişen pandispanyanızı fırından çıkarıp soğumaya bırakın.Bu arada siz soğuttuğuuz kremanızın içine çırtığınız krem şantiyi koyup,5 dakika kadar öylede çırpın.Kremanızla şantiniz tek vücut olmalı iyice özleşmeli.Pandispanyanızı soğuttuktan sonra yağlı kağıttan sıyırıp tezgaha alın ve kremanın yarısını dökün,kremanın üzerinede doğradığınız çilekleri pastanın ortasına gelecek şekilde dizin.Pastanızı rolu olacak şekilde sarın,dikdörtgen bir borcama alın.Üzerine kalan kremayı sürün ve kalan çileklerle adeta mantolayarak süsleyin.En 2-3 saat buzdolabında beklettikten sonra(ben bir gece önceden yaptım) dilimleyerek servis edin.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

14 yorum:

yemekbiraşk dedi ki...

eline sağlık canım 3 çeşit ama çok göz dolduran güzel bir sofra olmuş:)
sevgilerimle..

Unknown dedi ki...

canımmm ellerine sağlık menü çok lezizmiş öpüyorum.

Limon çiçekleri dedi ki...

Gün sofalarına bayılırım.Birde çalışmayıp günüm olsa herhalde mutfaktan çıkamam.Ellerine sağlık,pasta muhteşem görünüyor.

olsada yesek suzan dedi ki...

çok güzel bir masa olmuş 3 çeşit olayıda çok güzel bazen bizde öyle yapıyoruz ellerine sağlık canım...

Duygu dedi ki...

Harika bir sofra, cok guzel bir pasta. Hersey nefis gozukuyor. Ellerine saglik...

Aycan dedi ki...

Canım ne güzel bir masa, çok güzel bir çilekli pasta üffff.Ellerine sağlık cnaım.


Öpüyorum.

mutfagabuyrun dedi ki...

pastadan çilekler fışkırmış gibi görünüyor canım.süper bir pasta olmuş.ellerine sağlık.öpüyorum.

Özgen dedi ki...

Canım patan çok güzel ayrıca artık az çeşitler yapmak çok daha iyi sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

En çileklisinde alayım ben kocaman bir dilim...
Çok güzel bir masa olmuş canım benim
Ellerine sağlık.
Öpüyorum.

sarımutfak-hande dedi ki...

herşey çok güzel görünüyor canım çilek zamanı gelmişken ne iyi etmişsin bu pastayı yapmakla ellerin dert görmesin hayırlı kandiller

Fatoş Öztürk dedi ki...

Gecenin güzel yüzü yüreğine dokunsun, şeytan senden uzakta, melekler başucunda olsun, güneş öyle bir geceye doğsun ki duaların kabul kandilin mübarek olsun.En içten sevgilerimle..

çeşnici Handan dedi ki...

Masada herşey harika ellerine sağlık canım. Pasta nefis olmuş çok güzel görünüyor. Diğer tarifleri de bekliyorum. Sevgilerimle.

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık.Nefisss. Çok iç açıcı bir görüntü olmuş. Çilekleri uzanıp almak geldi içimden.
Sevgiyle kal.

Unknown dedi ki...

Herşey harika gözüküyor :)
Ellerine sağlık canım..
Çilekli pastaya özellikle bayıldım,afiyet şifa olsun inşAllah..
Sevgilerimle..