Blogger tarafından desteklenmektedir.
RSS

AÇMA KATMER BÖREĞİ




Merhabalar arkadaşlar bugün sizlerle fahriye teyzemin tarfi olan bu güzel açma böreği paylaşmak istedim,umarım beğenirsiniz....Arkadaşlar bazı bloglara girip yorum bırakamıyorum(özellikle hasretli lezzetlere) hani sorun çözülmüştü yaa:(((




Malzemeler:Hamuru için:

4 su bardağı un
1 paket kuru maya
1 çay bardağı süt
1 yumurta akı
tuz-su

Arakatlara sürmek için:

3-4 çorba kaşığı yumuşamış tereyağı

İçi için:

250 gr kıyma
1 soğan( küp küp doğranmış soğan)
karabiber-tuz
sıvıyağ

Üzeri için:

yumurta sarısı

YAPILIŞI:

Hamuru hazırlarken;geniş bir kaseye unu alın.Ortasını havuz gibi açın.Ortaya kuru mayayı,sütü,yumurta akını ekleyin.Kenarlarına tuzu serpip,kulak memesinde hamur elde edilecek şekilde su koyup,iyice yoğurduktan sonra hamuru ikiye bölün,unlayarak dinlendirin.Buarada bir tavada iç harcın malzemelerini koyup, kavur ve soğut.Her iki parçayıda 5 bezeye böl.Bezeleri tabak boyunda aç,aralarına teryağını sür.5 taneyi üst üste yerleştirin.Diğer 5 bezeyide aynı şekilde açıp yağlayarak üst üste koyun.Yağladığıız tepsinin boyutuna göre ilk 5 bezeyi unlayarak merdaneyle açın.Ve tepsiye koyun,üzerine iç harcı yayın Diğer bezeyide açıp en üste koyun.Kalan kenarlarını kıvararak içe koyun.Kare kare dilimleyin,üstlerine yumurta sarısını sürün biraz tepside mayalandırın.Isıtılmış fırında kızarana kadar pişirin...Şimdiden afiyet olsun...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

15 yorum:

Aycan dedi ki...

Ayyyyy olsada yesek şimdi yaaa.
Canım benim ellerine sağlık.Yarasın :)



sevgiler;

olsada yesek suzan dedi ki...

Açma böreği hiç bir şeye değişmem,olsada yesek diye boşuna demiyorum canı çekiyor insanın ellerine sağlık sevgiler....

Elifin Terazisi dedi ki...

Çok güzel, el açması kat kat daha ne olsun, yarasın:)

mutfagabuyrun dedi ki...

el açması börekde başka güzel olur canım.fahriye hanımın ellerine sağlık.sevgiler.

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

bende hasretin bloguna giremiyorummmm:(:(.bu arada börekler nefis görünüyor,ellerinize sağlık ikinizinde.

muhabbetsofrasi dedi ki...

zaten karnım aç

şimdi olsa yerdim tepsinin yarısını herhalde

yanınada çayy ohh gel keyfim gel :D

eline sağlık olsun

Hayatın Tatları dedi ki...

ben doğru düzgün kimseye giremiyorum şu an aslında yemek hazırlamam lazımm ama hazır girebiliyorken bi ziyaret edeyim dedim. açma böreklere her zaman bayılırım senin böreğinde süper görünüyor.

Unknown dedi ki...

Canım börekler harika görünüyor.
Hepsini yemek istiyorum hepsini.

Ellerine sağlık
Öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglik. Borek gercekten cok guzel gozukuyor. En yakin zamanda deneyecegim insaallah.

Selam ve sevgi ile

Unknown dedi ki...

çıtır gibi duruyor ellerine sağlık harika görüküyor vallahi.

memolininannesi dedi ki...

blogunuzun yenı ızleyıcısıyım. zevkle takıbedıcem. elınıze saglık borek nefıs gozukuyor. el açması borege bayılırım. oyle alıstıkkı su hazırlar dunyasına...

yemekbiraşk dedi ki...

nefis olmuş gerçektende çıtır çıtır yapan ellere
sağlık:)
sevgilerimle..

Sanattryemek dedi ki...

ilk sayfaya girdigimde baklava zannettim bir an:)el acmasi zahmetlidir bir o kadarda lezzetlidir
ellerinize saglik

Yeşim dedi ki...

Canım ellerine sağlık.
ben bütün bloglara giremiyorum kimisi açılıyor kimisi açılmıyor hazır açmışken sana bir selam vereyim dedim.
sevgilerimle...

çeşnici Handan dedi ki...

Canım börek nefis olmuş harika görünüyor.Yapanın ellerine sağlık yiyenlere de afiyetler olsun.