Blogger tarafından desteklenmektedir.
RSS

EZOGELİN ÇORBASI



Artık havalar soğudu sıcacık bir çorba sofralarda aranır oldu.Ben de bugün içimizi ısıtacak vitamin deposu limonlu bu çorbayı sizlerle paylaşmak istedim.Şimdiden afiyet olsun.

Malzemeler:

Yarım su bardağı ince bulgur
Yarım su bardağı kırmızı mercimek
1 kahve fincanı pirinç
10 su bardağı su
1 çorba kaşığı domates salçası
1 çorba kaşığı un
75 gr tereyağı
1 tablet et bulyon
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı kuru nane
1 çay kaşığı kekik
yarım limon suyu

Yapılışı:

Pirinç,bulgur ve kırmızı mercimeği ayıklayıp yıkayın.Tencereye 10 su bardağı su ve 1 tablet et bulyonu koyun ve kaynayınca ayıklayıp yıkadığınız mercimekli karışımı içine atın.Tencereniz kapağı aralık şekilde,kısık ateşte kaynasın.Tavada tereyağını eritip unu ekleyip kavurun.Ocağı kapatıp soğumaya bırakın.
Kavrulmuş ununuz soğuyunca içine salçayı atıp karıştırın.Az su ilave ederek bu karışımın kıvamını açın.Karışım pürüzsüz olsun.Tencerede kaynayan pirinç ve mercimeğe unlu karışımı bir taraftan çorbanızı karıştırarak,azar azar ekleyin.Tuz,kuru nane,kekik,karabiber ve limon suyunu ekleyip karıştırın.Tencerenin kapağı açık olarak, yüksek ateşte, arada karıştararak çorbanızı 1-2 dakika kaynatıp,ocağı kapatın.Üzerine pul biber serpip,servis edin.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

6 yorum:

Gamze dedi ki...

GÖRÜNTÜ MUHTEŞEM.. TARİFİ ANNEME SÖYLEDİM, BU AKŞAM YAPACAK.. YARIN LEZZETİ HAKKINDA DA YORUM YAPARIM GERÇİ HERHANGİ Bİ TEREDDÜTÜM YOK ÇOK LEZZETLİ OLACAĞINA EMİNİM.. ELLERİNİZE SAĞLIK..

yedirenk dedi ki...

GAMZECİM YORUMUN İÇİN SAĞOLASIN GERÇEKTEN BU SICACIK ÇORBAYI DENEYİP TATMANIZI TAVSİYE EDERİM.TATTIKTAN SONRAKİ YORUMUNUDA BEKLİYORUM CANIM.

songül dedi ki...

denedim gerçekten çok güzel oldu ellerine sağlık

yedirenk dedi ki...

afiyet olsun canım seninde ellerine sağlık

Gamze dedi ki...

çok tok olmama rağmen tadına baktım.. cidden güzel, istek yapabiliyorsak en sevdiğim çorba olan ekşili köfte yada sulu köfte tarifi de bekliyorum :)) ..

yedirenk dedi ki...

gamzecim ne demek en yakın zamanda ekşili köfte çorbasını bu blogda görebilirsin yorumun için teşekkürler canım.