Blogger tarafından desteklenmektedir.
RSS

ZEYTİNYAĞLI YAPRAK SARMASI





Arkadaşlar öncelikle DÜNYA KADINLAR GÜNÜNÜZ kutlu olsun....Bugün sizlerle yaprak sarmamı paylaşmak istedim.Ben kuşüzümlü,fıstıklı yapmayı tercih ediyorum,umarım beğenirsiniz.Şimdiden afiyet olsun.....

Malzemeler:

yarım kilo salamura yaprak
2 su bardağı pirinç
3 adet soğan (rendelenmiş)
1 paket kuşüzümü
1 paket dolmalık fıstık
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı tarçın
1 tatlı kaşığı nane
1 tatlı kaşığı tozşeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay bardağı zeytin yağı
1,5 su bardağı ılık su

Yapılışı:

Bir tencereye zeytinyağını koyalım,fıstıkları ilave edip,pembeleşene dek kavuralım.Soğan ve kuşüzümünüde ekleyip birazda öyle kavuralım.Kavrulmuş harca pirinci ve tüm baharatları koyup,bir iki karıştırdıktan sonra 1,5 su bardağı suyu koyup,iç harcımızı pişirelim....Bu arada iç harcımız pişerken sıcak bir tas suyun içine yaprakları 5 dk haşlayalıp,çıkaralım...Pişen iç harcımızı soğuttukta sonra yapraklarımızı saralım,tencerimize sırayla dizelim,üzerlerine yarım su bardağı su gezdirip,bir porselen tabağı koyup kapağı kapatın...Kısık ateşte sarmalar yumuşayana dek pişirin.Ilınınca servis tabağını alıp,servis edelim....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

14 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

dünya kadınlar günün kutlu olsun canım benim.sarma harika görünüyor.ellerine sağlık.öpüyorum.

mehtap kuzucu dedi ki...

dünya kadınlar günün kutlu olsun canım.yaprak sarman incecik ve çok güzel görünüyor afiyet olsun sevgilerimle

Aycan dedi ki...

Dünya kadınlar günün kutlu olsun canım benim.Çok püyorum.

Unknown dedi ki...

OFFFF YAPRAK SARMA SEVMEYEN VARMIDIR BİLMEM.ELLERİNE SAĞLIK.BOL LİMONLU ALABİLİRİM:)

sarımutfak-hande dedi ki...

beğenmemmi şekerim ellerine sağlık nefis olmuş seninde dünya kadınlar günün kutlu olsun
sarmamı kaptım kaçtım:)))

yemekbiraşk dedi ki...

en güzel hali zeytinyağlı sarmanın..
eline sağlık canım

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

tesekkürler canim seninde kutlu olsun :)
sarmalar müthis olmuslar :) ellerine salgik tatlim afiyetler olsun! kocaman sevgiler

anneanneninemekleri dedi ki...

Harika görünüyor,ellerine sağlık.Ben bol baharatlı seviyorum.Sizinki de nefis görünüyor.

Limon çiçekleri dedi ki...

Oldumu şimdi?bitirdin beni..Ellerine sağlık canım..

Osmanlı Oto Lastik dedi ki...

Dünya kadınlar günün seninde kutlu olsun canım..
Tam benim sevdiğim gibi olmuş zeytinyağlı sarma..
Ellerine sağlık canım..

Unknown dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK SARMAYA HAYIR DİYECEK OLAN YOKTUR SANIRIM.DÜNYA KADINLAR GÜNÜN KUTLU OLSUN..
SEVGİLERİMLE...

Şehnaz dedi ki...

bu sarma yenmezmi şimdi..enfes görünüyor..ellerine sağlık canım..

Unknown dedi ki...

Ahhh Ahhh su yaprak sarmasi varyaa saatlerce sararsin 5 dakikada yersiiinnn. Tabaga yolla kiz fransa'yaaaaa hepsi yeriiimmm ben, ellerine saglik nefis canim olmuslar !!! Olsa da yesem simdi

Mutluanne dedi ki...

Bende bayılırım yaprak sarmasına,ııımm olsa da yesek valla canım çekti görünce
Elinize sağlık
Sevgiler