Blogger tarafından desteklenmektedir.
RSS

BALKABAKLI SARAYLI BAKLAVA





Merhabalar soğuk bir Adapazarı akşamından...Arkadaşlar bugün sizlerle değişik ve pratik bu tatlıyı paylaşmak istedim.Denemenizi tavsiye ederim.Yorumlarınızıda beklerim :) Herzaman olduğu gibi....Tarif Emine Bedere aittir....



Malzemeler

yarım kilo soyulmuş balkabağı
3 yufka
1,5 sı bardağı tozşeker
1 su bardağı ceviz
1 çay bardağı zeytinyağı

Üzeri için

1 yumurta
1 su bardağı süt
2 çorba kaşığı zeytinuağı
hindistan cevizi

Yapılışı

Balkabağını rendeleyerek tencereye şekerle birlikte alalım.5-6 dakika yumuşayana dek pişirelim.Cevizi ilave ederek ateşten alalım.Bir yufka sererek üzerine sıvıyağı sürelim.Yufkayı artı şeklinde kesip yufka parçalarının üzerine balkabaklı içten yayalım ve rulo yaparak saralım.Ruloları kendi etrafında döndürüp gül şeklini almalarını sağlayalım.Bir kapta yumurta,süt ve sıvıyağı çırpalım vede yufkaların üzerine bolca sürelim.Isıtılımış 220 dereceli fırında yufkaların üzeri pembeleşene kadar pişirelim.Üzerlerine bolca hindistan cevizi serperek servis edelim.Şimdiden afiyet olsun arkadaşlar......
                                         

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

12 yorum:

anneanneninemekleri dedi ki...

Çok değişik bir tarif olmuş ellerine sağlık,nefis görünüyor,sevgiler

Unknown dedi ki...

Canım çok farklı ellerine sağlık öpüyorum.

muhabbetsofrasi dedi ki...

emine bederin tarifiyse gözün kapalı yapabilirsin

kesin güzel olur tadı

zira tariflerinden bende çok faydalanırım

eline sağlık canım harika gözüküyor
bu ara hamur işine fena taktım
tartıya çıkmaya korkuyorum valla :)

Mutfak Dili dedi ki...

Sitenizin sorunu cozülmüştür inşallah.
Tarif güzel gözüküyor. Bende çok seviyorum Emine bedein tariflerini. Elinize saglık. Sevgiler...

Aycan dedi ki...

Albeni çok olan bir tatlı, sabah sabah canım istedi :)

canım benim ellerine sağlık, nefis görünüyor.

çeşnici Handan dedi ki...

Değişik ve çok güzel olmuş ellerine sağlık afiyetler olsun.

Unknown dedi ki...

NE kadar degisik bir tarif olmus, ellerin saglik canim, eminimçok lezzetlidir

Elifin Terazisi dedi ki...

ellerine sağlık, yarasın. Yufka olarak baklava yufkası mı kullandın?

yedirenk dedi ki...

ARKADAŞLAR YORUMLARINIZ BENİ ÇOOK MUTLU ETTİ.ELİFCİM SORUNU CEVAPLAYIM BAKLAVA YUFKASINDAN DEĞİL.NORMAL BİLDİĞİMİZ YUFKADAN YAPTIM...

Unknown dedi ki...

İlk kez gördüğüm bir tarif..
Lezzetini çok merak ettim canım..
Nefiss görünüyor.
Ellerien sağlık
Sevgiler.

mutfagabuyrun dedi ki...

çok farklı bir tarif gerçekten.çok lezzetli görünüyor canım benim.ellerine sağlık.öpüyorum.

olsada yesek suzan dedi ki...

Çok güzel ve değişik bir tarif ellerinize sağlık.Bu arada yüzüncü izleyiciniz oldum daha nice yüzlere dilerim,sevgiler....