Blogger tarafından desteklenmektedir.
RSS

KIRMIZIBİBERLİ,LORLU POĞAÇA





Herkese haayırlı cumalar diliyorum.Bugün Çanakkale zeferini anma yıldönümü, tüm şehitlerimizi saygıyla,sevgiyle ve duayla anıyorum...Sizlerle bugün Hatice teyzemin tarifi olan bu yumoş vede lezzetli  güzel poğaçayı paylaşmak istedim.Şimdiden afiyet olsun....

Malzemeler:

1 kg un
1 su bardağı süt
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı sıvıyağ
1 küçük paket kurumaya
tuz-bir çimtik tozşeker

İçi için:

250 gr lor peyniri
3 adet kırmızıbiber

Üzeri için:

yumurta sarısı
susam-çörekotu

Yapılışı:

İlk olarak geniş bir tasta bütün hamur malzemelerini alıp,iyice yoğurun.45 dakika bekletin.Bu arada bir tavaya az bir sıvıyağ alın,kırmızı biberleri yıkayıp,küçük küçük doğrayın.Tavaya koyup,kavurun.Bir kaseye lorla kavrulmuş kırmızı biberi harmanlayın.Dinlenmiş hamurunuzdan ceviz büyüklüğü
nden biraz daha fazlasını koparıp,elinizde yuvarladıktan sonra açıp,ortasına biraz iç malzemesinde koyun.Ortadan ikiye katlayıp,kapatın.Bütüm hamur ve içi malzeme bitene kadar aynı işlemi yapın.Yağlanmış tepsiye dizip,poğaçaların üzerlerine yumurta sarısı sürün.susam ve çörek otu serpip,ısıtılmış fırında pişirin.....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

12 yorum:

Aycan dedi ki...

Canım valla şimdi olsa yerdim :)Ellerine kollarına sağlık tatlım.

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

ay bu poğaçalar yenmezmi hı yenmezmi?.pofuduk pofuduk görünüyorlar,cnm istedi ya.ellerine sağlık cnm.şehitlerimizin hakkını asla ödeyemeyiz,ruhları şaad olsun.

yemekbiraşk dedi ki...

nefis olmuş ama bu poğaçalar eline sağlık canım
sevgilerimle..

Elifin Terazisi dedi ki...

Ellerine sağlık, afiyet olsun:)

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

tüm dualarimiz onlarla!
pogacalar enfes görünüyor canim, ah ah hazir önümde olsada yesem simdi :)) ellerine saglik hatice teyzecinede tarif icin tesekkürler :) cici bir hafta sonu diliyorum..

canımcektipisirdim dedi ki...

hiç kırmızı biberli poğaca görmemiştim..ilginç bi fikir..ellerine sağlık cnm..

Tarif diyarı dedi ki...

Ziyaretiniz ve güzel yorumunuz için teşekkür ediyorum.
Poğaçalar nefis olmuş ellerinize sağlık.Sevgiler

Unknown dedi ki...

Canım yumoş poğaçaların çok güzel görünüyor.
Ellerine sağlık.
Öpüyorum.

muhabbetsofrasi dedi ki...

Rabbim ecdadımızın mekanını cennet etsin.

Aminn...


eline sağlık olsun yine döktürmüşsün :)

yildiz dedi ki...

Degisik ve lezzetli bir tad olduguna eminim
yiyenlere afiyet olsun

Unknown dedi ki...

Canım banada varmı poğaça ellerine sağlık öpüyorum.

aslı dedi ki...

Kırmızı biberle lor birbirine çok yakışmıştır. Ben de böyle denemek isterim. Ellerinize sağlık olsun.