Blogger tarafından desteklenmektedir.
RSS

ZEYTİNYAĞLI PIRASA






Merhabalar arkadaşlar bugün sizlerle kışın ve bizim evin vazgeçilmez sebzesi pırasa yemeğini paylaşmak istedim.Eminim birçoğunuz yapılışını biliyorsunuzdur,Ben şöyle düşündüm yeni evli yada öğrenci bir bilmeyen kardeşim bile yararlansa mutlu olmama yeter.Neticede bende evlendikten sonra öğrendim bu yemeği yapmasını.Neyse lafı çok uzattım galiba,geçeyim tarife en iyisimi:




Malzemeler:

1 kg pırasa
1 adet soğan
3 adet havuç
1 çay bardağı pirinç
5 çorba kaşığı zeytinyağı
1 çorba kaşığı tatlı biber salçası
1 su bardağı sıcak su
1 tatlı kaşığı tuz
1 küp şeker

Yapılışı:

Soğanları küp küp doğrayın,zeytinyağında kavurun.Pırasa ve havuçları ayıklayıp yıkadıktan sonra küp küp doğrayın,tencereye ilave edip biraz daha kavurun.Tuz,salça ve şekeride ekleyip,1-2 dk daha kavurduktan sonra sıcak su ve pirinci ilave edip,ocağın altını kısın.Pirinç ve pırasalar yumuşayıncaya kadar pişrin ve soğuyunca servis edin.Şimdiden afiyet olsun.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

5 yorum:

Unknown dedi ki...

ben pek sevmiyorum ama eşim sevdiği için sık sık pişer mecburen evde :) ellerinize sağlık..

çeşnici Handan dedi ki...

Pırasayı çok severim kışın oldukça fazla pişiririm. Nefis olmuş çok güzel görünüyor ellerine sağlık afiyetler olsun.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Ben hiç salça koymam ama böyleside pek güzel görünüyor

muhabbetsofrasi dedi ki...

hiç pirinç yerine bulgur koymayı denediniz mi

bence deneyin harika oluyor ;)

yedirenk dedi ki...

Arkadaşım ilk senden duydum bulgur konulduğunu ilginç ve değişik olur mutlaka deneyecem.