Blogger tarafından desteklenmektedir.
RSS

AÇMA EV MANTISI






Merhabalar arkadaşlar öncelikle dualarımız kabul olduğu vede sevgili cafe papela yani kelebeğimiz yurda döndüğü için bende çok mutluyum.Açıkcası uykularım kaçmıştı.Darısı diğer vatandaşlarımıza inşallah diyorum.... Bugün sizlerle eşim hariç :( çoğu insanın favorisi olan ev mantısını paylaşmak istedim.İnşallah beğenirsiniz.Şunuda söylemeden yani yazmadan geçemiycem:)ödülümü tebrik eden tüm arkadaş ve ablalarıma çook teşekkür ederim....



Malzemeler:Hamuru için:

1 kg un
1 yumurta
tuz-su

içi için:

250 gr kıyma
1 soğan(rendelenmiş)
karabiber-tuz

üzeri için:

1 kase sarmısaklı yoğurt
1 çorba kaşığı domates salçası
2 çorba kaşığı tereyağı
yarım su bardağı su

Yapılışı:

Bir tasa hamur malzemelerini alıp,iyice yoğurun.Hamur biraz sert olsun.Bir top çıkacak, ondanda bir yufka çıkacak şekilde oklavayla iyice büyüterek açıın.Başka bir tasta iç harcı hazırlayın.Açtığınız yufkayı çok küçük kare şeklinde kesip.hazırladığınız iç harçtan ortalarına küçük parçacıklar koyun.Bohça şeklinde kapatın.Kaynar suyun içine atıpp haşayın.Mantılarınız haşlanırken sos için bir tavada tereyağını eritin .Salçayı yarım su bardağı suyla açıp,tereyağına ilave edip,pişrin....Pişen mantıları bir servis tabağıne kevgirle süzüp,alın.Üzerine sarmısaklı yoğurt vede pişrdiğiniz sosu döküp,sıcak servis edin.Şimdiden afiyet olsun...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

20 yorum:

Yeşim dedi ki...

Ayy üşenmesemde yapsam bu akşam :)
bizim ev halkı bayılır buna.
ellerine sağlık tatlım.

mutfagabuyrun dedi ki...

mantı olurda yenmezmi arkadaşım.harika olmuş.ellerine sağlık.öpüyorum.

Limon çiçekleri dedi ki...

Biri mantımı dedi!Sanki o görüntü buralardan geldi:)Öğlen öğlen çokta acıkmıştım.ellerinize sağlık.Bir Kayserili olarak mantıya asla hayır diyemem.

Unknown dedi ki...

Ama olmadı şimdi bu nefiss görüntüyü görüpte insan nasıl dayanır.
Kaşıkla dalasım geldi mantıya
Ellerine sağlık canım.
Sevgiler.

Unknown dedi ki...

CANIM ÖDÜLÜMÜ ALDIM TEŞEKKÜRLER TATLIM.
MANTI DA NEFİS ELLERİN DERT GÖRMESİN.

behlulksn dedi ki...

merhabalar
elinize saglık üşenmesem şimdi kalkıp yapacam
bayılırım mantıya şahane gözüküyorlar

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Canim ellerine saglik valla su an agzim sulandi:))nefis gorunuyor çokdan da yememistim offfff öpüyorum seni.

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

ya mantı sevmeyen er kişiyide duydukk....bizim evde oğlum her akşam yiyebilir...:)).ellerinize sağlık....pek de güzel görünüyor...

anneanneninemekleri dedi ki...

Ohhh mis gibi ellerine sağlık.Bende mi pişirsem acaba.Ben çokca yapıp buzluğa koyuyorum hazır yemek oluyor.

Osmanlı Oto Lastik dedi ki...

Mantı çok güzel olmuş olsada yesek şimdi..
Ellerine sağlık..

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Mantıya kim hayır diyebilir. Üzerine bolca kırmızıbiber, sumak ve naneyle nasıl da güzel olur.
Sevgiyle kal.

muhabbetsofrasi dedi ki...

mantı sevilmez mi yaw olsa da yesem şimdi :)

eline sağlık olsun :))

minimutfaktan dedi ki...

Ödülümü aldım canım, çok teşekkür ederim. Bu arada ellerine sağlık mantı nefis

çeşnici Handan dedi ki...

Nefis olmuş ellerine sağlık canım.

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Nefis olmuş, ellerine sağlık arkadaşım. Afiyet olsun hepinize. Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Tabagi alip kaçiyorum:)) Ellerine saglik nefis gorunuyor

sarımutfak-hande dedi ki...

olsada yesem :)))
ellerine sağlık canım

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

ooooh bayilirim mantiya ;)) süper lezziz görünüyor! ellerine emegine saglik canim..ve afiyetler olsun ;))
sicacik sevgiler

yemekbiraşk dedi ki...

yoğurtlu bütün yemekler özel oluyor bu mantı çok daha özel olmuş
eline sağlık canım

yedirenk dedi ki...

canlarım yorumlarınız beni çok mutlu etti,herzaman beklerim.çok çok teşekkürler....